CentrumEduMed Dieta Dieta wzmacniająca Twoje serce
Dieta wzmacniająca Twoje serce
0

Dieta wzmacniająca Twoje serce

0

Spraw, by twoje serce było silne jak dzwon

Serce to jeden z najważniejszych organów ciała, dlatego zawsze i wszędzie należy o nie dbać. Zawały i niewydolność serca jest chorobą cywilizacyjną, z którą walczą tysiące naukowców na całym świecie. W dzisiejszych czasach, które naznaczone są stresem, pędem i innymi czynnikami szkodliwymi dla serca i całego organizmu, można zadbać o nie za pomocą odpowiedniej diety. Jakie produkty jeść, by serce było zdrowe?

Ryby i owoce morza

Przede wszystkim warto wzbogacić codzienną dietę o ryby. Najzdrowszymi będą te, które posiadają znaczną ilość kwasu tłuszczowego Omega 3, czyli tuńczyk, łosoś i sardynki. Kwasy tłuszczowe Omega 3 pomagają zwalczać zły cholesterol, obniżają ciśnienie krwi w organizmie oraz zmniejszają ryzyko powstania chorób serca. Innymi składnikami, które są szczególnie polecane przez lekarzy są magnez, fosfor, żelazo, cynk, potas, także witamina B. Aby rybna dieta dała swoje dobre efekty, należy spożywać ryby dwa razy w tygodniu. A jeśli nie lubicie ryb, możliwe jest przyjmowanie kwasów Omega-3 w formie gotowych suplementów diety dostępnych w aptekach i drogeriach.

Nie taki twardy orzech do zgryzienia?

Według badań naukowców zajmujących się chorobami serca, regularne jedzenie orzechów niweluje ryzyko miażdżycy, chorób wieńcowych czy zawału. Wpływ orzechów na zdrowie serca jest niebagatelny, zmniejsza bowiem ryzyko chorób nawet o 50%. Pożyteczne dla serca są orzechy laskowe, pekanowe, pistacjowe czy orzeszki ziemne. Do grona sprzymierzeńców naszego serca można zaliczyć migdały, orzechy makadamii czy orzechy nerkowca.

Najzdrowsze jednak są orzechy włoskie, które w swoim składzie mają najwięcej wielonienasyconych kwasów tłuszczowych n-3 oraz n-6.

Jedzenie orzechów jest bardzo zdrowe nie tylko dla serca, ale również dla stawów i wspomaga koncentrację, co powinno szczególnie zainteresować osoby przyswajające spore ilości wiedzy, na przykład studentów czy uczniów.

Oliwa sprawiedliwa

Od dawna dietetycy i naukowcy doradzają, aby w codziennym gotowaniu używać oliwy z oliwek, a nie olejów roślinnych. Oliwa zmniejsza ryzyko zapadania na choroby serca czy na cukrzycę typu 2. Dobre działanie oliwy na serce bierze się z roślinnych związków z grupy fenoli. Związki te wpływają na geny mające udział w rozwoju miażdżycy. Składniki zawarte w oliwie hamują krzepliwość krwi, a także dają organizmowi dobry cholesterol HDL.

Co na śniadanie?

W skład diety wspomagającej zdrowie serca powinny wejść również płatki owsiane i otręby, które są znakomitym źródłem błonnika.

Regularne spożywanie płatków owsianych powoduje obniżenie poziomu cholesterolu we krwi, a także ma zbawienny wpływ na układ pokarmowy.

Nie tylko usprawniają pracę jelit i poprawiają metabolizm, ale też oczyszczają ciało z toksyn. Warto nadmienić, że jedzenie płatków daje uczucie długotrwałej sytości, dzięki czemu nie podjadamy i możemy zachować prawidłową wagę.

Inną przekąską, którą możemy spożywać na śniadanie, drugie śniadanie lub jako przekąskę pomiędzy posiłkami są jogurty i chude mleko doskonale wpływające na pracę nerek. Produkty mleczne są bogate w wapń, który odpowiada nie tylko za mocną budowę kości, ale również obniża ciśnienie tętnicze i zmniejsza insulino odporność. Pamiętajmy tylko, żeby spożywać produkty mleczne o niskiej zawartości tłuszczu.

To tylko kilka elementów codziennej diety, które mają zbawienny wpływ na pracę serca. Do diety warto dołączyć także aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu i codzienne ćwiczenia w domu. W ten sposób wzmocnicie nie tylko swoje serca, ale również całe ciało.

Dieta wzmacniająca Twoje serce
5 (100%) 1 vote

LEAVE YOUR COMMENT

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *